Αρχείο μηνός Δεκέμβριος 2021

Καλά Χριστούγεννα. Υγεία & ευτυχία το 2022

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος των καθηγητών σάς εύχονται να έχετε τις γιορτινές ημέρες των Χριστουγέννων μόνο ευχάριστες στιγμές και το νέο έτος 2022 να φέρει υγεία και το τέλος της πανδημίας Covid19 σε όλο τον πλανήτη.

Ανακύκλωση πλαστικών καπακιών μέσω του ΠΑ.Σ.Α.Π

Για 5η συνεχή χρονιά πραγματοποιείται στο σχολείο μας ανακύκλωση πλαστικών καπακιών. Συγκεκριμένα την περίοδο από Σεπτέμβριο μέχρι Δεκέμβριο οι μαθητές συγκεντρώνουν πλαστικά καπάκια μπουκαλιών και συμμετέχουν σε άτυπο διαγωνισμό μεταξύ των τριών τάξεων. Στις 23/12/2021 παραδώσαμε στον Παγκρήτιο Σύλλογο Αναπήρων Πολιτών (ΠΑ.Σ.Α.Π) τις σακούλες με τα καπάκια με σκοπό να τις ανακυκλώσουν και επιπλέον της περιβαλλοντικής συνεισφορά μας, το οικονομικό αντίτιμο θα χρησιμοποιηθεί από τον ΠΑΣΑΠ για την υποστήριξη με αναπηρικά είδη των ατόμων ΑμεΑ.

Η Α’ τάξη κέρδισε τη φετινή σχολική χρονιά με μεγάλη διαφορά στις ποσότητες καπακιών από τις άλλες δύο τάξεις. Η διαδικασία συνεχίζεται όπως κάθε χρόνο και η επόμενη παράδοση θα γίνει τον Ιούνιο του 2022.
Παράλληλα υλοποιούμε πρόγραμμα ανακύκλωσης πλαστικών μπουκαλιών και ήδη έχουν συγκεντρωθεί αρκετές ποσότητες, οπότε θα δοθούν σε εταιρεία ανακύκλωσης. Επίσης το πρόγραμμα Erasmus+ “From Local to Global Environmental Awareness” μελετά τις επιπτώσεις των πλαστικών στη Μεσόγειο Θάλασσα.

Κριτική παιδαγωγική & Μετασχηματίζουσα μάθηση στο σχολείο

Την Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2021, και ώρα 18:00 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με θέμα “Κριτική παιδαγωγική και Μετασχηματίζουσα μάθηση στη διδακτική πράξη”. Η εκδήλωση ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας του 12ου Γυμνασίου, της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) των Φιλολόγων και Παιδαγωγικά υπεύθυνης για το σχολείο μας κα Ιωάννα Ραμουτσάκη, της Σ.Ε.Ε Καλλιτεχνικών κα Σοφία Χάϊτα και του εκπαιδευτικού ΠΕ86-Πληροφορικής κο Κωνσταντίνο Τρικάλη.

Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων 2021-22

Κατά το σχολικό έτος 2021-2022 έχουν εγκριθεί και υλοποιούνται τα παρακάτω Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων:

  • «Όταν οι τέχνες έχουν γιορτή, τότε γίνεται θέατρο. Γκαίτε». Συντονιστής η κ. Αραβιάκη Στυλιανή.
  • «Κινηματογράφος στην εκπαίδευση» Συντονιστής η κ. Αποστολάκη Ειρήνη.
  • «Τινάκτωρ της Γαίας» Συντονιστής η κ. Καλοψικάκη Ευαγγελία.
  • «Ονοματοδοσία των αιθουσών του σχολείου μας.» Συντονιστής η κ. Λεμονιά Ευφροσύνη.
  • «Ακολουθώντας τα βήματα του διωγμού, 100 χρόνια από τη μικρασιατική καταστροφή». Συντονιστής η κ. Μανετάκη Σοφία.
  • «Δραματοποιημένη ποίηση και εκπαιδευτικές μεταβάσεις: Η περίπτωση της όπερας “Αντιγόνη του Σοφοκλή” του Μίκη Θεοδωράκη» Συντονιστής η κ. Γκιαουράκη Πολυτίμη.

Μία πόλη, ένα οικοσύστημα!

Από τις 29/11 ως και τις 16/12 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μία πόλη, ένα οικοσύστημα» του Κέντρου Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Στο εργαστήριο συμμετείχαν και τα 5 τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου με τις καθηγήτριες Ευαγγελία Καλοψικάκη, Ευφροσύνη Ροκαδάκη και Μαρία Χρονάκη.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είχε τη μορφή ενός ταχύρρυθμου εργαστηρίου σχεδίασης (design workshop) το οποίο κάλεσε τους μαθητές να δοκιμάσουν έναν πολυδιάστατο τρόπο σκέψης και επίλυσης προβλημάτων και να αναπτύξουν τις δικές τους καινοτόμες ιδέες με στόχο τη βιωσιμότητα στα αστικά οικοσυστήματα. Μπροστά στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, στην αύξηση κατανάλωσης ενέργειας και στην εξάντληση των φυσικών πόρων, οι μαθητές μας μπόρεσαν να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα αλλαγής της συμπεριφοράς και της νοοτροπίας των πολιτών απέναντι στο περιβάλλον αλλά και ότι ακόμη και σε επίπεδο μίας μικρής ομάδας, είναι εφικτό να βρεθούν βιώσιμες και πρωτοποριακές λύσεις για να βελτιώσουμε το παρόν αλλά κυρίως το μέλλον μας.

Οι μαθητές ανέλαβαν το ρόλο ενός φορέα της πόλης (σχολείο, δήμος, σούπερ-μάρκετ ή εταιρία ρούχων), αποφάσισαν οι ίδιοι με ποιο πρόβλημα θα ασχοληθούν, ήρθαν σε επαφή με διαφορετικές ομάδες χρηστών και σχεδίασαν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας βιώσιμης πόλης που θα καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών της.

Μετά την ολοκλήρωση κάθε σχολικού προγράμματος, κάθε τμήμα παρέλαβε πιστοποίηση παρακολούθησης.

Βιωματικές δράσεις για την ανάπτυξη ενσυναίσθησης & αποδοχής ατόμων ΑμεΑ

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων που οργανώνει το σχολείο μας τη χρονιά 2021-2022 με σκοπό τη σύνδεση των μαθητών μας με την κοινωνία, την αποδοχή της διαφορετικότητας καθώς και της συμπερίληψης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2021, δύο φοιτητές του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΕΛΜΕΠΑ, ο Κωνσταντίνος Τσαγκατάκης και ο Γιώργος Δασκαλάκης μας επισκέφθηκαν, γνωρίστηκαν με τους μαθητές μας, συζήτησαν και αλληλεπίδρασαν με βιωματικό τρόπο. Ο Κωνταντίνος και ο Γιώργος, όντας άτομα με προβλήματα όρασης, ενέπνευσαν τους μαθητές μας και τους ευαισθητοποίησαν στον τρόπο ζωής και στα θέματα της αναπηρίας. Οι μαθητές των τμημάτων Α4 και Α5 του σχολείου μας, με υπεύθυνες τις καθηγήτριες Ιωάννα Καπελλάκη και Έφη Λεμονιά συμμετείχαν, σε βιωματικές δραστηριότητες καθοδηγούμενοι από τους δύο φοιτητές.
Με κλειστά τα μάτια τα παιδιά:

  • συστήθηκαν,
  • αναγνώρισαν αντικείμενα δια τη αφής,
  • περπάτησαν με τη χρήση ειδικού μπαστουνιού,
  • έφαγαν,
  • γνώρισαν τη γραφή braille
  • καθώς και χρηστικά αντικείμενα για τυφλούς (ειδικό ρολόι, υπολογιστή κτλ),
  • τραγούδησαν με τη συνοδεία του μπουζουκιού του Γιώργου,
  • συζήτησαν προβληματισμούς και εξέφρασαν τις απορίες τους.

Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν!
Γιώργο Δασκαλάκη και Κωνσταντίνο Τσαγκατάκη, Σάς Ευχαριστούμε και Σάς Ευχόμαστε τα καλύτερα! 

3η κινητικότητα στο Canakkale της Τουρκίας με το πρόγραμμα ERASMUS+ «PREETI language»

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η τρίτη κινητικότητα Erasmus+ του προγράμματος με τίτλο «PREETI LANGUAGE» από τις 29 Νοεμβρίου έως τις 4 Δεκεμβρίου 2021 στην πόλη Τσανάκαλε της Τουρκίας. Στην κινητικότητα συμμετείχαν ομάδες μαθητών από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Ισπανία, την Πολωνία, τη Ρουμανία καθώς και την Τουρκία. Την Ελλάδα εκπροσώπησε το 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου με ομάδα τεσσάρων μαθητών  από τη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου με τους συνοδούς τους. Πιο συγκεκριμένα συμμετείχαν η Ελένη  Ιωάννα  Πετσαλάκη, η Λυδία Αλεγκάκη, ο Αντώνης Μηλιωτάκης και η Ζαχαρένια Μηλιωτάκη. Τους συνόδεψαν η βιολόγος Αθανασία Αγιομυργιαννάκη και η φιλόλογος Σοφία Μανετάκη.  

Oι μαθητές αρχικά παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα μέσα από τα οποία φάνηκε η επίδραση της Τουρκικής γλώσσας στις γλώσσες των υπόλοιπων χωρών.  Ακολούθησαν ποικίλες δραστηριότητες  όπως κυνήγι  χαμένου θησαυρού, γλωσσολογικό παιχνίδι  με χρήση της εφαρμογής kahoot   και εκδρομές εκπαιδευτικού χαρακτήρα  στην αρχαία Τροία και την  αρχαία ελληνική πόλη Άσσο.  Μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να γνωρίσουν την παράδοση της χώρας  που τους φιλοξένησε καθώς και να αντιληφθούν  τις ομοιότητες που διαθέτουν οι γλώσσες  τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μαθήτρια της ελληνικής ομάδας, Ελένη  Ιωάννα  Πετσαλάκη, βραβεύτηκε για τη δεύτερη θέση που κατέλαβε στο παιχνίδι  Kahoot.  Οι μαθητές και οι συνοδοί τους επέστρεψαν γεμάτοι εμπειρίες και θετικές εντυπώσεις.

Δευτέρα 6/12 – Ημέρα ενημέρωσης γονέων

Ενημερώνουμε τους γονείς & κηδεμόνες των μαθητών μας ότι έχει οριστεί ως Ημέρα ενημέρωσης γονέων από τους καθηγητές, για τη μαθησιακή πρόοδο και θέματα συμπεριφοράς των παιδιών τους:

  • η Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου
  • και ώρες 8:30 έως 13:00 .

Η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί εξ αποσπάσεως με χρήση της πλατφόρμας WEBEX. Θα σταλούν στα προσωπικά email των γονέων, οι οδηγίες και οι σύνδεσμοι με τις διαδικτυακές αίθουσες Webex των καθηγητών.
ΠΡΟΣΟΧΗ: ο κάθε γονέας συνδέεται στην αίθουσα και περιμένει στο Lobby Room μέχρι να τον αποδεχθεί καθηγητής. Παρακαλούμε η κάθε συνάντηση να μην ξεπεράσει τα πέντε (5) λεπτά, ώστε να δοθεί η δυνατότητα συνομιλίας των γονέων με τους περισσότερους καθηγητές.

30/11 – Διδακτική επίσκεψη σε Μ.Φ.Ι. Κρήτης & Ενετικά τείχη

Την Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των τμημάτων Α2 και Α5 στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης.

Εκεί, αρχικά πραγματοποιήθηκε το εργαστήριο «Τα ζώα στο φακό του στερεοσκοπίου», μέσα από το φακό του στερεοσκοπίου οι μαθητές παρατήρησαν τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ζώων και αντιλήφθηκαν την ποικιλία και τη διαφορετικότητα των μορφών τους. Επιπλέον εξασκήθηκαν στην ταξινόμηση και την επιστημονική ονοματολογία των ζώων με βάση τα δομικά τους χαρακτηριστικά.
Μετά το πέρας του εργαστηρίου ακολούθησε ελεύθερη περιήγηση στα μουσειακά εκθέματα. Τέλος οι μαθητές βίωσαν την εμπειρία της πλατφόρμας του σεισμού και είχαν την ευκαιρία να ζήσουν σεισμούς διαφορετικής έντασης και εστιακού βάθους.

Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με περιήγηση στα Ενετικά Τείχη του Ηρακλείου. Τα σημεία θέασης της πόλης καθ’ όλο το μήκος των τειχών ποικίλουν και το βλέμμα μπορεί να διασχίσει όλη την πόλη μέχρι την θάλασσα και τα γειτονικά βουνά που περικλείουν την πόλη του Ηρακλείου στο σύνολο της.

Χάρη στην καλή συνεργασία όλων και την εξαιρετική συμπεριφορά των μαθητών, η εκπαιδευτική επίσκεψη στέφθηκε με επιτυχία  με πολλαπλά οφέλη ιδιαιτέρως για τους μαθητές μας.

30/11 – Εκπαιδευτική επίσκεψη Γ΄ τάξης: Αρχαία Ελεύθερνα, ΙΜ Αρκαδίου, Ρέθυμνο

Την Τρίτη 30 Νοεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄ τάξης στον Αρχαιολογικό χώρο Ελεύθερνας, στην Ιερά Μονή Αρκαδίου και στο ιστορικό κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου. Σημαντική η παρουσία και η βοήθεια της ξεναγού κας Πετρούλας Βαρθαλίτη, την οποία ευχαριστούμε.

Χάρη στην καλή συνεργασία όλων και την εξαιρετική συμπεριφορά των μαθητών μας, η εκπαιδευτική επίσκεψη στέφθηκε με επιτυχία. με πολλαπλά οφέλη ιδιαιτέρως για τους μαθητές.