Τα «Τέκνα του Πλοιάρχου Γκραν» κυκλοφόρησαν αρχικά σε τρεις τόμους μικρού σχήματος με τον γενικό τίτλο «Ταξίδι γύρω απ’ τον κόσμο»: 1) Νότιος Αμερική. 2) Αυστραλία. 3) Ειρηνικός Ωκεανός (1867-1868). Το έργο αυτό, μαζί με τις «20.000 λεύγες κάτω από τις θάλασσες» (Εκδ. «Αστέρος» αρ. 29) και την «Μυστηριώδη Νήσο» (Εκδ. «Αστέρος» αρ. 30) αποτελεί μια «τριλογία», που στο τρίτο μέρος της ξαναβρίσκονται οι πρωταγωνιστές των δυο προηγουμένων, σε μια συγκλονιστική τελική περιπέτεια.
Σε όλες Ως σελίδες της τριλογίας του, ο Ιούλιος Βερν σχεδιάζει πρωτάκουστες περιπέτειες, που δημιουργούν κρίσιμες καταστάσεις, αναντιμετώπιστες από τον κοινό ανθρώπινο νου. Οι πρωταγωνιστές του δικαιωματικά ανήκουν σε μια τάξη «υπεράνθρωπων», άσχετα αν οι εφευρετικές ικανότητές τους δραστηριοποιούνται για να ευεργετήσουν ή για να βλάψουν την ανθρωπότητα. Στις «20.000 λεύγες κάτω από τις θάλασσες» ο ήρωας του Βερν αποτελεί αναντίρρητα μια μεγαλοφυΐα, έναν εκπληκτικό πρωτοποριακό θεμελιωτή της τεχνοκρατίας του εικοστού αιώνα. Είναι όμως άγγελος του καλού ή δαίμονας του κακού; Η εναλλαγή στον ρόλο του ευεργέτη ή του καταστροφέα αποτελεί έναν αδιάκοπο ψυχικό αγώνα στη συνείδηση του Πλοιάρχου Νέμου -που θυμίζει, στη σημερινή εποχή, τον ανελέητο πόλεμο που κάνουν οι Παλαιστίνιοι «υπέρ ανακτήσεως βωμών και εστιών».
Στα «Τέκνα του Πλοιάρχου Γκραν», ο Ιούλιος Βερν δημιουργεί τον προικισμένο με θεάρεστα χαρίσματα -σπάνια, όμως, δυστυχώς, στους σημερινούς κατέχοντας- λόρδο Γκλέναρβαν, που έχει την γενναιοψυχία ν’ αναλάβει, ξοδεύοντας ολόκληρη περιουσία, στα τυφλά, την πιο ριψοκίνδυνη αναζήτηση κάποιων ναυαγών, στην απεραντοσύνη της γήινης σφαίρας! Μα ο συγγραφέας δε διδάσκει μόνο φιλευσπλαχνία κι αγάπη του ανθρώπου προς τον άνθρωπο. Μέσα σε μια πλασμένη αριστοτεχνικά δραματική περιπέτεια, θυμάται και τα κηρύγματα του Θεανθρώπου προς σωτηρίαν των ψυχών. Και μας διδάσκει πως στον κόσμο κανένας δε γεννιέται κακούργος. Κι αν ακόμα οι περιστάσεις τον οδηγήσουν στο έγκλημα, ακόμα κι αν μολυνθεί η ψυχή μου με βιαιοπραγίες και φόνους, πάντα υπάρχει μια σανίδα σωτηρίας με τη μεταμέλεια -φτάνει να είναι απόλυτα ειλικρινής, και να τον οδηγήσει ν’ αφοσιωθεί σε έργα χριστιανικά.
Η τριλογία που αναφέρουμε δεν είναι μονάχα διδακτική. Γιατί είναι γραμμένη με το γνωστό γλαφυρό στυλ του Ιουλίου Βερν που είναι η μεγάλη απόλαυση του αναγνώστη.
(Πωλ Μενεστρέλ, από την παρουσίαση της έκδοσης)