Με βάση την επιστήμη των σημείων συνθέτω ένα Όργανο ανάλυσης του Θεατρικού κειμένου και το εφαρμόζω στον «Αγαμέμνονα». Προσαρμόζω γι’ αυτό τα μεθοδολογικά δείγματα της σημειολογίας στις απαιτήσεις της δραματικής αφήγησης ώστε το Όργανο να αποκτήσει ευκινησία και παραστατικότητα. Αρχίζω με τη μελέτη του Θεατρικού σημείου, τη σχέση ακουστικής εικόνας, σημασίας και αντικειμένου αναφοράς. (Το θ. σημείο, γλωσσικό/σκηνικό, συστήνει το δραματικό μύθο, προάγει τη σύγκρουση, θέτει το αίτημα επικοινωνίας με τον αναγνώστη-θεατή, πληροφορεί. . .). Με τη θεωρία των Μοντέλων δράσης μελετώ τις αφηγηματικές δομές στον «Αγαμέμνονα», επιμένοντας στη διατύπωση των αρχών που επιβάλλουν τους μετασχηματισμούς της περιπέτειας. Οι δομές αυτές που οργανώνουν σε συντακτικά συστήματα τη δράση, βασίζονται στη θεωρία του Δρώντας, του όντος δηλ. (ατόμου, ομάδας) ή της δύναμης (έρως, πόλις, θεός) που μετέχει στη σύγκρουση ως Υποκινητής, Υποκείμενο, Αντικείμενο, Συλλήπτωρ, Εναντιούμενος ή Αποδέκτης. Με τη διάκριση άλλωστε του Δρώντος, Ηθοποιού, Ρόλου και Προσώπου, περνώ στη σημειολογική θεωρία του Προσώπου και στην ανάλυση του στον «Αγαμέμνονα». Καταρτίζω εδώ τη σημασιολογική Ετικέτα των επτά Προσώπων (: Φύλακα, Χορού, Κλυταιμνήστρας, Κήρυκα, Αγαμέμνονα, Κασσάνδρας, Αιγίσθου), ανοίγοντας σε κάθε μία τρεις άξονες. Στον α’ άξονα στοιχίζω τα σημεία (λέξεις, φράσεις) που απαντούν στο «ποιος» είναι το Πρόσωπο, στο β’ όσα απαντούν στο τι «πράττει» (ρήματα που εμφαίνουν σειρά από πράξεις) και στο γ’ όσα απαντούν στο τι «επιδιώκει» στη δράση. Η επεξεργασία των επτά Ετικετών καταλήγει στη συνοπτική διαμόρφωση τριών σημειωτικών Κύκλων, ενός για κάθε άξονα στο σύνολο των Ετικετών. Ο α’ Κύκλος π.χ. περιέχει το «ποιοτικό» παράδειγμα και την κατανομή του στον α’ άξονα και των επτά Ετικετών. Βλέπω έτσι με ποια διακριτικά χαρακτηριστικά περνά και συντάσσεται ένα πρόσωπο στη δράση, και ποια σημασία έχει αυτό για τη δραματουργία του «Αγαμέμνονα». Στο επίμετρο μελετώ τα εξωσκηνικά πρόσωπα, αυτά δηλ. που επηρεάζουν τη δράση χωρίς να εμφανίζονται στη σκηνή. Τα διακρίνω σε τρεις κατηγορίες, ενώ βλέπω πόσες φορές και από ποια σκηνικά πρόσωπα εισάγονται στην περιπέτεια. Εδώ προχωρώ σε συγκεντρωτικές παρατηρήσεις και συμπεράσματα για τους Δρώντες και τα Πρόσωπα στον «Αγαμέμνονα». (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)