Από τις 26 έως και 28/4/2023 πραγματοποιήθηκε η τριήμερη εκδρομή μαθητών από τη Γ΄’ Γυμνασίου στα Χανιά και το Ρέθυμνο, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Αραβιάκη Στέλλα, Μαζαράκης Κωνσταντίνο, Πλουμάκη Φωτεινή και Χαλκιαδάκη Γιώργο.
Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τη το συμμαχικό νεκροταφείο στο Ακρωτήρι Χανίων, τη Μονή Αγίας Τριάδας Τζαγκαρόλων, όπου είχαμε ζεστή υποδοχή από τους μοναχούς, τους τάφους των Βενιζέλων με την υπέροχη θέα στην πόλη των Χανίων, το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, και το Μουσείο Εθνικής ομάδας Ποδοσφαίρου όπου οι μαθητές ενθουσιάστηκαν αφού σήκωσαν το Ευρωπαϊκό κύπελο που κατέκτησε η εθνική μας ομάδα το 2004.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περπατήσουν στο παλιό λιμάνι των Χανίων και να περιηγηθούν στα σοκάκια της παλιάς πόλης. Στο δρόμο της επιστροφής περάσαμε από το υπέροχο χωριό Βρύσες με τα τρεχούμενα νερά και από το Ρέθυμνο όπου οι μαθητές είχαν αρκετή ώρα να κυκλοφορήσουν στην παλιά πόλη και το γραφικό λιμάνι.
Οι μαθητές μας είχαν υπέροχη συμπεριφορά καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδρομής και το κλίμα ήταν πολύ θετικό με άψογη συνεργασία μαθητών-καθηγητών και επιστρέψαμε στο Ηράκλειο με ξεχωριστές αναμνήσεις.
Την Παρασκευή 28 Απριλίου πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των τμημάτων Α2, Α4 και Α6 της Ά τάξης Γυμνασίου του σχολείου μας στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κρήτης και στο Μουσείο της Ιατρικής σχολής Κρήτης. Τους μαθητές συνόδευσαν οι καθηγητές Χρονιαρη Κατερίνα, Δούρος Βασίλης και Αγιομυργιαννάκη Αθανασία καθώς και η νοσηλεύτρια του σχολείου μας Τεκωνάκη Ιουλία. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο χώρο της βιβλιοθήκης, να ενημερωθούν για τον τρόπο λειτουργίας της καθώς και τις δυνατότητες που προσφέρει στη φοιτητική και ακαδημαϊκή κοινότητα. Πληροφορήθηκαν για τον τρόπο ταξινόμησης των επιστημονικών βιβλίων και συμμετείχαν σε ηλεκτρονικό κουίζ με χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών της βιβλιοθήκης.
Η εκδρομή συνεχίστηκε με επίσκεψη και ξενάγηση στο Μουσείο της Ιατρικής σχολής Κρήτης. Οι μαθητές “θαύμασαν” τα εκθέματα μεταξύ των οπαίων ήταν ιατρικός εξοπλισμός από την εποχή της Μινωικής Κρήτης έως και σήμερα. Τέλος έμαθαν ότι η φύση διαθέτει πληθώρα βοτάνων με φαρμακευτικές ιδιότητες και πολλά από αυτά συναντώνται στο ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον του νησιού μας!
Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 εκπονήθηκε το περιβαλλοντικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων «Τινάκτωρ της Γαίας» στο σχολείο μας. Υπεύθυνες καθηγήτριες ήταν οι: Ευαγγελία Καλοψικάκη, Ευφροσύνη Ροκαδάκη & Μαρία Χρονάκη. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μαθητές από τη Β’ Γυμνασίου.
Στο πλαίσιο του εν λόγω προγράμματος επιχειρήσαμε μία συνολική θεώρηση του φαινομένου του σεισμού προσπαθώντας να το προσεγγίσουμε από διαφορετικές πλευρές. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 4 ομάδες κι η καθεμιά ασχολήθηκε με μία διαφορετική παράμετρο του φαινομένου.
Για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της δουλειάς μας δημιουργήσαμε αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες. Μέσω εφαρμογών προέκυψαν: ένα ψηφιακό παιχνίδι, ένα κουίζ Kahoot! και μία διαδραστική χρονογραμμή. Το project ολοκληρώθηκε με μία σεισμική τράπεζα όπου πραγματοποιήσαμε τα «πειράματά» μας!
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον κύριο Λευτέρη Χαρωνίτη που κατασκεύασε τη σεισμική τράπεζα για το πρόγραμμά μας και τον κύριο Βασίλη Δούρο που βοήθησε με τις επιμέρους κατασκευές!
Όλες οι δημιουργίες μας υπάρχουν στο διαδίκτυο και είναι άκρως λειτουργικές.
Για να περιηγηθείτε στη διαδραστική χρονογραμμή μας με τους σημαντικότερους σεισμούς στην Ελλάδα από την αρχαιότητα ως και το τέλος του 19ου αιώνα, επιλέξτε ΕΔΩ
Για να ταξιδέψετε σε όλο τον πλανήτη και να συναντήσετε τους μύθους που κάθε περιοχή δημιούργησε σε σχέση με τους σεισμούς, αρκεί να κατεβάσετε την εφαρμογή Tale Blazer στο κινητό ή το ΄ταμπλετ σας και να επιλέξετε το παιχνίδι με κωδικό gfvohvg.
Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 εκπονήθηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων «Τροχός τα ανθρώπινα» στο σχολείο μας. Υπεύθυνες καθηγήτριες ήταν οι: Ευαγγελία Καλοψικάκη, Ευφροσύνη Ροκαδάκη & Μαρία Χρονάκη. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μαθητές από τη Β’ & Γ’ Γυμνασίου.
Η έμπνευση για το συγκεκριμένο πρόγραμμα ήρθε από το συλλογικό ασυνείδητο των λαών που δημιουργεί μύθους και παραμύθια για να καθησυχάσει και να εξηγήσει τον κόσμο γύρω του χωρίς να γνωρίζει σύνορα γεωγραφικά ή χρονολογικά. Το αποτέλεσμα είναι να εμφανίζονται ίδιοι ή παρόμοιοι μύθοι, παραδόσεις και παραμύθια για να περάσουν στο υποσυνείδητό μας επεξηγήσεις για τον κόσμο γύρω μας.
Εμπνευστήκαμε όλοι μαζί ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για να δείξουμε με έναν «παιχνιδιάρικο» τρόπο ότι είμαστε όλοι ίσοι, ότι δε γίνεται να υπάρχουν διακρίσεις και ότι τα στερεότυπα υπάρχουν για να καταρρίπτονται.
«Πατήσαμε» πάνω στην προϊστορία, τη μυθολογία, την παράδοση και τα παραμύθια και δημιουργήσαμε ένα παιχνίδι με κάρτες που ακονίζει το μυαλό, τις γνώσεις και ταυτόχρονα διασκεδάζει.
Να ευχαριστήσουμε όλους όσοι μας βοήθησαν (και δεν ήταν και λίγοι) να πραγματοποιήσουμε την ιδέα μας! Ανθρώπους που συμμερίστηκαν τη χαρά μας, πρόσφεραν την τεχνογνωσία τους, το χρόνο τους και κυρίως την καλή τους διάθεση! Τον κύριο Ιωσήφ Ουάσεφ (γραφικές τέχνες) που μας έκανε όλες τις εκτυπώσεις όπως και τη βιβλιοδεσία του ταμπλό μας, τον κύριο Θοδωρή Αλμαλιώτη για το φόντο του χάρτη μας και σχέδια 3D, τον κύριο Γεώργιο Χαρωνίτη που ανέλαβε όλες τις εκτυπώσεις 3D και την κυρία Μαρία Σταθόγλου που ετοίμασε τα πουγκιά της συσκευασίας του παιχνιδιού μας.
Το video σκηνοθέτησε για εμάς η κυρία Έρη Αποστολάκη κατά τη διάρκεια της πρώτης παρτίδας που παίχτηκε. Την ευχαριστούμε από καρδιάς!
… γιατί πιστεύουμε ότι ο καθένας εάν έχει τη δυνατότητα να εκφράσει τα όνειρα του. Τότε ίσως να κερδίσει μια 2η ευκαιρία. Ίσως να είναι η τελευταία του ευκαιρία!!!
Μέρος των αντικαπνιστικών δράσεων που υλοποίησε φέτος το σχολείο μας αποτελεί και η δημιουργία ενός ενημερωτικού βίντεο ομάδας μαθητών και μαθητριών μας στο πλαίσιο του Προγράμματος Αγωγής Υγείας “Ο 12λογος του ΑΝΤΙκαπνιστή”, με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Γεωργία Φουντά.Τα παιδιά στέλνουν αντικαπνιστικά μηνύματα σε μικρούς και μεγάλους και σχολιάζουν με αισιόδοξη διάθεση ένα θέμα-πληγή για τον κόσμο μας.
Η Κινηματογραφική ομάδα “CINEpeace” του σχολείου μας – όπως πάντα συνεπής στο ραντεβού της- δημιούργησε τη φετινή σχολική χρονιά, την ταινία μικρού μήκους “SOUPA”. Το φαγητό που πηγαίνει μια σύγχρονη κοκκινοσκουφίτσα στη γιαγιά της, χωρίς να προσέχει!!!
Όπως γράφει η υπεύθυνη καθηγήτρια της ομάδας κα Έρη Αποστολάκη, αφιερώνεται…
“Σε κάθε λύκο, καλό ή κακό, όπου κι αν κρύβεται, ότι κι αν παραμονεύει… Και σε κάθε καλό κορίτσι (και τη γιαγιά του) που…παρασύρθηκαν και δεν πρόσεξαν!!!” “CINEpeace” – Κινηματογραφική ομάδα 12ου Γυμνασίου Ηρακλείου. Πρώτο φιλμάκι 2022-2023
Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος των καθηγητών εύχονται σε όλα τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας καλό Πάσχα. Η Ανάσταση του Κυρίου ας φέρει ψυχική ανάταση, ειρήνη και υγεία σε όλο τον κόσμο.
Από τις 3 ως τις 5 Απριλίου 2023 η ομάδα του περιβαλλοντικού προγράμματος «Τινάκτωρ της Γαίας» του σχολείου μας με συνοδούς τις καθηγήτριες Ευαγγελία Καλοψικάκη, Ευφροσύνη Ροκαδάκη και Μαρία Χρονάκη πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στην ευρύτερη περιοχή του Ρεθύμνου και των Χανίων.
Την πρώτη ημέρα επισκεφθήκαμε τμήμα από το φαράγγι του Πατσού, το χωριό Σπήλι και το Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων.
Τη δεύτερη ημέρα συμμετείχαμε στην εκπαιδευτική δράση του 7ου Γυμνασίου Χανίων «Κάρστ-νερά και διαμόρφωση αναγλύφου και βιοποικιλότητας στην περιοχή του Κοιλάρη ποταμού στο Στύλο Αποκορώνου, από το παρελθόν μέχρι σήμερα».
Η δραστηριότητα περιλάμβανε διαθεματικά υπαίθρια εργαστήρια που σχετίζονται με την περιοχή του Στύλου Αποκορώνου. Τα εργαστήρια ήταν:
• Εργαστήριο αρχαίου DNA : από τον Νίκο Ψώνη, μεταδιδακτορικό συνεργάτη στο Εργαστήριο Αρχαίου DNA στο ITE
• Εργαστήριο παλαιοντολογίας : από τον Γιώργο Ηλιόπουλο καθηγητή παλαιοντολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών
• Εργαστήριο φυσικής νερού : απο τον Νίκο Αναστασάκη υπεύθυνο ΕΚΦΕ Χανίων
• Εργαστήρια βιοποικιλότητας με εισηγητές από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και του Πανεπιστημίου Κρήτης: Απόστολο Τριχά, έφορο συλλογών Αρθροπόδων στο ΜΦΙΚ και ΕΔΙΠ στην Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης , τον υποψήφιο διδάκτορα Ελευθέριο Μπιτζιλέκη, (εργαστήριο Μοριακης Συστηματικής, Τμήμα Βιολογίας, Πανεπιστημιο Κρήτης) με ειδίκευση στη φυλογένεση, την βιολογία και την οικολογία των χερσαίων γαστερόποδων, την Ελευθερία Ανταλουδάκη διδάκτωρ με ειδίκευση στη μοριακή και μορφολογκή φυλογένεση φυτών και την Δρ.Εμμανουέλα Καραμέτα με ειδίκευση στην οικοφυσιολογία και εξελικτική βιολογία ερπετών και αμφιβίων Ελλάδας και Κύπρου.
• Εργαστήρια Γεωλογίας : από τους Εμμανουήλ Μανούτσογλου καθηγητή Τμήματος Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Πολυτεχνείου Κρήτης, τον Χαράλαμπο Φασουλά υπεύθυνου τμήματος Γεωποικιλότητας ΜΦΙΚ και ΕΔΙΠ Πανεπιστημίου Κρήτης, την Μαρία Κολενδριανού διδάκτωρ παλαιοντολόγο του Γεωπάρκου Ψηλορείτη και τον μεταδιδακτορικό συνεργατη Πολυτεχνείου Κρήτης Ηλία Λάζου.
• Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γεωλογίας : από τον Εμμανουήλ Στειακάκη, Αναπληρωτή Καθηγητή Πολυτεχνείου Κρήτης.
• Εργαστήριο Ομάδας από τον Λιοδάκη Αντώνη ψυχίατρο
• Εργαστήριο καρστικοποίησης : από την Ειρήνη Δερμιτζάκη υπεύθυνη 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου.
• Ανάμεσα στα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν αφηγήσεις μύθων από τους μαθητές για τις πηγές και τα νερά αλλά και αναφορά στις αντιλήψεις των αρχαίων Ελλήνων για την κίνηση των νερών την δημιουργία των πηγών.
Την Τρίτη ημέρα επισκεφτήκαμε τις πόλεις των Χανίων και Ρεθύμνου , το σπήλαιο του Σφενδόνη και το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων στα Ζωνιανά.
Ευχαριστούμε όλους όσους βοήθησαν για την πραγματοποίηση της εκδρομής μας και φυσικά τα παιδιά, που ήταν συνεργάσιμα κι ευγενικά και όλα κύλησαν άψογα!
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πέμπτη κινητικότητα Erasmus+ του προγράμματος με τίτλο «FROM LOCAL TO GLOBAL ENVIRONMENTAL AWARENESS» από τις 25 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου στην πόλη Arucas στο νησί Gran Canaria της Ισπανίας.
Στην κινητικότητα συμμετείχαν ομάδες μαθητών από την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ισπανία, την Πολωνία, τη Ρουμανία καθώς και την Τουρκία.
Την Ελλάδα εκπροσώπησε το 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου με ομάδα τεσσάρων μαθητών από τη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου με τους συνοδούς τους. Πιο συγκεκριμένα, συμμετείχαν η Γεωργία Μαρνελάκη, ο Σπύρος Κιοστεράκης, ο Στέφανος Ψαλιδάκης και ο Βαγγέλης Χαρωνυκτάκης. Τους συνόδευσαν η βιολόγος, Αθανασία Αγιομυργιαννάκη και η μαθηματικός, Ελευθερία Πετράκη.
Oι μαθητές αρχικά παρουσίασαν τις εργασίες τους με θέμα “Water scarcity and tourism pollution”.
Ακολούθησαν ποικίλες δραστηριότητες όπως escape room, παιχνίδι γνώσεων με χρήση της εφαρμογής kahoot και εκδρομές εκπαιδευτικού χαρακτήρα σε μονάδα αφαλάτωσης στη περιοχή Galdar, σε μουσεία και στο ITC ( Canary Technology Institute).
Μαθητές και καθηγητές είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, να γνωρίσουν πως αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της λειψυδρίας στα Κανάρια νησιά καθώς και τα προβλήματα που προκύπτουν εξαιτίας της τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής. Ως είθισται, η κινητικότητα έληξε με μία αποχαιρετιστήρια εκδήλωση απονομής των πιστοποιητικών παρακολούθησης στους συμμετέχοντες. Οι μαθητές και οι συνοδοί τους επέστρεψαν γεμάτοι εμπειρίες και θετικές εντυπώσεις.