Αρχείο μηνός Απρίλιος 2022

Μάιος 2022: Συμμετοχή σε δύο κινητικότητες Erasmus+

Το Σάββατο 30/4/2022 αναχώρησε για την πόλη Suceava της Ρουμανίας η πρώτη ομάδα καθηγητών & μαθητών, για να συμμετάσχουν στην 3η κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ 2020-2023 “From LOCAL to GLOBAL Environmental Awareness” την εβδομάδα 2 – 6 Μαΐου 2022.

Την Κυριακή 8/5/2022 πρόκειται να αναχωρήσει για την πόλη Swiecany της Πολωνίας η δεύτερη ομάδα καθηγητών & μαθητών, για να συμμετάσχουν στην 6η κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ 2019-2022 “PREETI language” την εβδομάδα 9 – 13 Μαΐου 2022.

Προετοιμασία για e-εγγραφές μαθητών σε ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

Ενημερώνουμε τους γονείς/κηδεμόνες μαθητών της Γ τάξης ότι οι εγγραφές-ανανεώσεις εγγραφών-μετεγγραφές των μαθητών/τριών στα Δημόσια Λύκεια (ΓΕ.Λ./ΕΠΑ.Λ.) για το σχολικό έτος 2022-23 θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές:
https://e-eggrafes.minedu.gov.gr

Προκειμένου να αποφευχθούν εγκαίρως τυχόν προβλήματα, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα:

Συμμετοχή καθηγητριών μας στο 3ο Φιλολογικό Συνέδριο

Στις 11 & 12 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και ευρεία συμμετοχή εκπαιδευτικών το 3ο Φιλολογικό Συνέδριο «Ανάδειξης καλών Πρακτικών και Προτάσεων για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο πλαίσιο Κοινοτήτων Συνεργασίας και Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών»
Τη διοργάνωση είχαν αναλάβει η Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φιλολόγων του ΠΕ.ΚΕ.Σ. Κρήτης & Παιδαγωγικής ευθύνης του σχολείου μας, η Κοινότητα Συνεργασίας Φιλολόγων Ηρακλείου και Λασιθίου αρμοδιότητάς της, με τη συμμετοχή και της Σ.Ε.Ε. Φιλολόγων του ΠΕ.ΚΕ.Σ. Ηπείρου, Μαρίας Παπαευσταθίου, καθώς και των Φιλολόγων αρμοδιότητάς της.

Στο συνέδρια συμμετείχαν οι παρακάτω καθηγήτριες του σχολείου μας με εισηγήσεις για τα ομώνυμα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων που υλοποιούνται στο σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά 2021-2022:

Ελένη Σμπώκου, Σοφία Μανετάκη & Ιωάννα Καπελλάκη«Η διδασκαλία της Δομής και των τρόπων ανάπτυξης της Παραγράφου από την Α΄ Τάξη στη Β΄ Τάξη Γυμνασίου»
Ειρήνη Μουδατσάκη«Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου με τα πρώτα πρώτα δόξα Σοι»*
Γεωργία Φουντά«Εξοικειώνοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες με την ερευνητική εργασία»

Επίσκεψη σε ιστορικούς ναούς & εργαστήριο αγιογραφίας

Τη Δευτέρα 11/4/2022 οι μαθητές του τμήματος Β6 του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στα πλαίσια της δράσης μας «Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου με τα πρώτα πρώτα δόξα σοι»* με το παρακάτω πρόγραμμα:

Αρχικά επισκεφτήκαμε το Μητροπολιτικό Ναό του Αγ. Μηνά. Εκεί μας περίμενε και μας υποδέχτηκε εγκάρδια  ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ.κ. Ευγένιος, ο οποίος μίλησε στα παιδιά για την ιστορία του ναού, το ρόλο της Αρχιεπισκοπής Κρήτης, καθώς και τα μαθητικά του χρόνια. Απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών και τους συμβούλευσε να είναι επιμελείς στα μαθήματά τους και υπάκουοι στους γονείς και τους δασκάλους τους.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον παλαιό/μικρό ναό του Αγ. Μηνά όπου ο κ. Χαλκιαδάκης μας ξενάγησε στο ναό ο οποίος είναι ένα θησαυροφυλάκιο τέχνης και στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο Σιναϊτικό μετόχι του Αγ. Ματθαίου. Θαυμάσαμε το τέμπλο, τις εικόνες, την καθαρότητα και την τάξη του μοναστηριού.

Τέλος επισκεφτήκαμε τη Σχολή-Εργαστήρι Αγιογραφίας της κ. Ευσεβίας Χατζηνικολάου, η οποία με χαρά εξήγησε στους μαθητές πως κατασκευάζεται μια εικόνα. Μας έδειξε βιωματικά βασικές τεχνικές, έφτιαξε συνδυασμούς χρωμάτων που της ζήτησαν οι μαθητές και μας έδειξε τα βασικά εργαλεία ενός αγιογράφου. Επίσης μας μίλησε για την ιστορία της αγιογραφίας, τις βασικές σχολές, τα χαρακτηριστικά, τους αντιπροσώπους καθώς και την κατάνυξη την οποία πρέπει να βιώνει ο τεχνίτης για να αποδώσει τη μορφή του εκάστοτε Αγίου. 

«Αρχαία Φαλάσαρνα από τη γέννηση των πετρωμάτων της έως σήμερα»

Από τις  7 έως και 9 Απριλίου 2022  η ομάδα του περιβαλλοντικού προγράμματος “Τινάκτωρ της Γαίας” του σχολείου μας, με συνοδούς  τις κυρίες Ευφροσύνη Ροκαδάκη,  Ευαγγελία Καλοψικάκη και Μαρία Παπαχρονάκη, συμμετείχε στη δράση της περιβαλλοντικής ομάδας του 7ου Γυμνασίου Χανίων «Αρχαία Φαλάσαρνα από τη γέννηση των πετρωμάτων της έως σήμερα».

Την πρώτη μέρα οι μαθητές συμμετείχαν σε μια σειρά εργαστηρίων βιοποικιλότητας, παλαιοντολογίας, σεισμικών κυμάτων, αρχαιολογίας και γεωλογίας. Την επόμενη μέρα τα σχολεία που συμμετείχαν συναντήθηκαν στο πολιτιστικό κέντρο των Χανίων και αντάλλαξαν απόψεις για τα εργαστήρια που προηγήθηκαν.


https://flashnews.gr/post/490721/arxaia-falasarna-18-sxoleia-symmeteixan-sthn-dihmerh-ekpaideytikh-drash-fwto-ndash-binteo

Στόχος της δράσης, άρα και της επίσκεψης μας, ήταν η βιωματική μάθηση η οποία  υλοποιήθηκε με την ολιστική-διεπιστημονική (Αρχαιολογία, Βιοποικιλότητα, Γεωλογία, Φυσική, Παλαιοντολογία, Πληροφορική)  προσέγγιση της περιοχής της αρχαίας Φαλάσαρνας, αλλά και η αλληλεπίδραση των μαθητών μας με μαθητές από άλλα σχολεία.

Στα πλαίσια του θέματος του προγράμματός μας, παρακολουθήσαμε στο Minoan’s World 9Dτην ταινία «Το συναρπαστικό ταξίδι του Δαρβίνου» και μια ταινία για τον Μινωικό Πολιτισμό.  Επισκεφτήκαμε το πατρικό σπίτι του Ελευθερίου Βενιζέλου στη Χαλέπα και κλείσαμε την εκπαιδευτική μας εκδρομή με μα μικρή περιήγηση στη λίμνη της Αγυιάς και στο Θέρισο.

Ευχαριστούμε τις υπεύθυνες της δράσης κυρίες Νάγια Πιέρρου, Ντέπυ Σκάρπα και Λαμπρινή Λυκοτραφίτη  – καθηγήτριες του 7ου Γυμνασίου, τον Διευθυντή του 7ου Γυμνασίου Χανίων κύριο Εμμ. Σημαντηράκη και τον Διευθυντή  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κύριο Εμμ. Τζανάκη  που μας προσκάλεσαν να λάβουμε μέρος σε αυτήν τη δράση.

«Σμύρνη μου αγαπημένη»

Την Τρίτη 5/4/2022 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στον κινηματογράφο «Βιτσέντζος Κορνάρος» όπου οι μαθητές της Γ΄ τάξης παρακολούθησαν την ταινία «Σμύρνη μου αγαπημένη».

Η δράση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο προγράμματος που πραγματοποιείται στο σχολείο μας για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή. Οι μαθητές παρακολούθησαν με πολύ ενδιαφέρον την ταινία, συγκινήθηκαν και προβληματίστηκαν αντιπαραβάλλοντας τα γεγονότα της ταινίας με τις ιστορικές τους γνώσεις.

Σεμινάριο-μάθημα προγραμματισμού με Arduino

Την Πέμπτη 14/4/2022 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας το πρώτο σεμινάριο-μάθημα επίδειξης για τον προγραμματισμό σε πλακέτα Arduino (“ανοικτού κώδικα” με ενσωματωμένο μικροελεγκτή και εισόδους/εξόδους), από τον καθηγητή Πληροφορικής κο Θεόδωρο Μεϊμαράκη.

Συμμετείχαν μαθητές μας της Α τάξης, μέλη της ομάδας “Arduino 12th” που πρόκειται να ασχοληθεί με τον προγραμματισμό πλακέτας Arduino στα πλαίσια του μαθήματος “Εργαστήριο Δεξιοτήτων” και με υπεύθυνο καθηγητή τον εικαστικό κο Ραφαήλ Κωνσταντινίδη.

Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας & έκθεση έργων του Θεόφιλου

Την Τετάρτη 13/04/2022 τα τμήματα Α5, Α6 και Α7 του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κώστα Κοτσανά όπου γνώρισαν και χρησιμοποίησαν τα τεχνολογικά και μηχανικά επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων, προσφέροντας τους μια μοναδική εμπειρία. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους υπευθύνους του μουσείου για την άψογη ξενάγηση και παρουσίαση των εκπληκτικών εφευρέσεων των αρχαίων Ελλήνων.

Στη συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν την έκθεση «“απ’ τη μεριά των σοφών και των τρελών”: Εικαστικό αφιέρωμα στον Θεόφιλο Κεφαλά-Χατζημιχαήλ» που φιλοξενείται στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου, όπου θαύμασαν τρία αυθεντικά έργα του Θεόφιλου, μαζί με ένα ακόμα που βρισκόταν στην κατοχή του και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον ζωγράφο, καθώς και δημιουργίες από 80 και πλέον διακεκριμένους Έλληνες εικαστικούς.

2η κινητικότητα για το πρόγραμμα ERASMUS+ «FROM LOCAL TO GLOBAL ENVIRONMENTAL AWARENESS» Manavgat, Antalya, Τουρκία

Το 12ο Γυμνάσιο Ηρακλείου ταξίδεψε στo Μάναβγκατ της Tουρκίας από 3 έως 9 Απριλίου 2022 για τη δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος ERASMUS+ “From local to global environmental awareness”, στο οποίο συμμετέχει.  Οι μαθητές της Β’ τάξης Μαστοράκη Δάφνη, Κουκή Ευαγγελία, Μυσιρλής Ιωάννης και Συλλιγνάκη Στυλιανή με συνοδούς καθηγητές τον Παυλίδη Γεώργιο και την Καθαράκη Γεωργία, συναντήθηκαν με τους εταίρους τους από την Πολωνία, την Ρουμανία, την Ισπανία, την Τουρκία και την Πορτογαλία προκειμένου να συζητήσουν το θέμα της παραγωγής και κατανάλωσης και της σπατάλης τροφίμων που έχει τεράστιο αντίκτυπο στο περιβάλλον.

Η κινητικότητα ξεκίνησε με την καθιερωμένη τελετή έναρξης και ακολούθησε  παρουσίαση από την κάθε αποστολή για την παραγωγή κατανάλωση και σπατάλη τροφίμων στη χώρα της, ενώ η μέρα έκλεισε με εργαστήριο μαγειρικής όπου κάθε ομάδα κλήθηκε να ετοιμάσει ένα παραδοσιακό πιάτο του τόπου της. Τις επόμενες μέρες οι ομάδες συζήτησαν τρόπους περιορισμού της σπατάλης τροφίμων, έφτιαξαν αφίσες ευαισθητοποίησης και έμαθαν πώς να φτιάχνουν το δικό τους οργανικό λίπασμα στον κήπο τους. Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στον αρχαιολογικούς χώρους της Σίδης και στο αρχαίο θέατρο της Ασπένδου, καθώς και στο μαγευτικό κάστρο της Αλάνιας, στην παλιά πόλη και στο ενυδρείο της Αττάλειας και στους εντυπωσιακούς καταρράκτες του ποταμού Μάναβγκατ. Την τελευταία μέρα οι αποστολές απόλαυσαν μια κρουαζιέρα στον ποταμό της πόλης και η κινητικότητα έκλεισε με την απονομή των πιστοποιητικών παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.            

Η ελληνική αποστολή επέστρεψε ενθουσιασμένη. «Δεν υπήρξε ούτε μια στιγμή σε αυτή την κινητικότητα που να μην ήταν υπέροχη» αναφέρει ο Γιάννης, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά ότι τα προγράμματα ERASMUS+ αποτελούν μια μοναδική εμπειρία με αναμνήσεις που συντροφεύουν παιδιά και εκπαιδευτικούς για μια ολόκληρη ζωή!